Discussie: VAR-ROW bezwaar
Los bericht bekijken
  #5  
Oud 26 februari 2011, 02:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Tsja, dit doet me denken aan een fiscalist/VAR-expert bij een groot accountantskantoor die ik eens sprak en die het zo samenvatte:
  1. Één opdrachtgever is een dienstverband
  2. Twee opdrachtgevers is discutabel
  3. Drie opdrachtgevers is doorgaans ondernemerschap
Daar valt natuurlijk van alles op af te dingen en aan te nuanceren, maar het lijkt erop dat jij in categorie 2 valt. En dan kun je problemen krijgen met de belastingdienst/UWV.

De argumenten die je hier aanvoert vind ik niet overtuigend. "Ik weet voor de volle 100% dat ik ondernemer ben" is geen relevante opvatting. Een brief van de belastingdienst komt uit een computer of van een persoon, en dat laatste wil niet zeggen dat het slechts de mening van een persoon is. Dit is een professional die namens de belastingdienst communiceert, of jij het nu leuk vindt of niet.

Hoe komt het eigenlijk dat je voor 2011 slechts 2 opdrachtgevers verwacht, terwijl het pas februari is?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door switlox Bekijk bericht
Ik bedoel, ik heb reeds 2 jaar een eigen bedrijf en plots krijg je een brief van de belastingdienst dat je niet gezien wordt als ondernemer.
Dat kan, als je voor slechts 2 opdrachtgevers werkt.

Citaat:
Zelfs mijn BSN nummer werd niet als zelfstandige herkend door de belastingdienst
Je bsn-nummer identificeert je als persoon/belastingplichtige, maar zegt niets over het al dan niet ondernemer zijn.

Citaat:
mijn KvK nummer kenden ze ook niet
Een KvK-nummer staat los van het ib-ondernemerschap. Hooguit telt het ingeschreven zijn bij de KvK mee als een bescheiden beoordelingscriterium. Tenslotte kan iedereen in een kwartiertje een eenmanszaak registreren, dat zegt nu eenmaal niets.
__________________
René