Los bericht bekijken
  #16  
Oud 15 augustus 2009, 13:25
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Webdesign versus snelheid webpagina

Hai Ramon,

Ja, die pdf's zijn fantastisch, hoewel Adobe nog wel wat uit te werken heeft. Ik heb van een betrouwbare bron dat ze hun techniek in eerste instantie gekocht hebben van right hemisphere, Adobe 8 3d is daarop gebaseerd. Toen zijn ze zelf aan de gang gegaan met de techniek en dat is Adobe 9 pro extended geworden.. Maar die twee zijn zo anders, en ik kan bepaalde dingen die ik met 8 3d deed niet met 9 pro extended en andersom, dat ik nu op 1 pc nog 8 3d draai en op mijn grote pc 9 pro extended.

Het is overigens inderdaad dezelfde techniek als die ze bij je op de afdeling gebruiken (schandelijk, ik heb niet meer doorgevraagd naar je stage by the way; komt door dat gedoe met dat grote project toen.. Ik herkende wel wat je schreef en vind het erg interessant, beetje beroepsdeformatie zullen we maar zeggen). Het is, buiten natuurlijk het standaard CAD werk voor technische bedrijven, vooral voor dergelijke toepassingen en b.v. astronomie erg interessant. Maar zoals je ziet is er nog veel meer mee te doen en dat ben ik al een tijdje aan het onderzoeken. Met pdf kun je erg veel, als ik tijd heb wil ik eens zo'n pdf portfolio helemaal samenstellen met alle opties, 3d of anders. Maar.. ik wil ook kijken of ik het een en ander in een webdesign geïntegreerd kan krijgen zodat je ook zonder dat je direct beseft dat je naar 3d objecten zit te kijken. Dus 3d modellen die geïntegreerd zijn in het totale ontwerp in plaats van ergens apart te staan. Pdf is dus al zover, maar naar mijn idee zou het ook "gewoon" op een webpagina moeten kunnen. Het wordt wel hogere lagen (divs) kunst, denk ik zo
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren