Los bericht bekijken
  #11  
Oud 19 juli 2008, 13:30
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Als je het idee hebt dat je het anders moet gaan aanpakken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marjan Bekijk bericht
Vandaag heb ik voor het eerst echt NEE moeten zeggen domweg omdat ik absoluut geen mogelijkheid zie om nog een klus erbij te hebben. En eigenlijk was het wel een klus die ik qua inhoud HEEL graag gedaan zou hebben.
De overweging om iemand aan te nemen heb ik ook regelmatig gehad en bekruipt me nog wel eens maar ik vrees dat dat geen oplossing is, ik wil namelijk niet (structureel) moeten managen en voor een deel anfhankelijk zijn van anderen.
Hoi Marjan (en anderen met ditzelfde probleem),

Een optie kàn ook zijn om delen van klussen uit te besteden aan een andere ZZP-(st)er. Voorwaarde is natuurlijk wel dat de klus opgesplitst kan worden in uitbesteedbare delen.
Dat is tenslotte óók een manier om de krenten uit de pap te halen: jij blijft de "hoofdaannemer" en besteed het eventueel minder aantrekkelijke/saaie (bulk?)werk uit aan een ander. Het geeft je dan weer ruimte voor het aannemen van een andere interessante klus, waarbij je weer de krenten uit de pap kunt halen. Op een gegeven moment is natuurlijk toch je tijd weer volledig gevuld, maar dan wèl met werk dat je leuk vindt.

Groetjes, Renée
Met citaat reageren