Los bericht bekijken
  #4  
Oud 19 juli 2008, 12:36
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Starten als ZZP'er in de ICT

Ik ken een aantal ICT-ZZP-ers en het volgende is mij opgevallen: meer dan een aantal jaren geleden wordt er gevraagd naar werk op locatie, bij voorkeur fulltime. Zou het zitten in het jarenlang gecultiveerde chronische wantrouwen? Waardoor opdrachtgevers alleen maar geloven dat het werk gedaan wordt als ze de betreffende "werker" ook met eigen ogen kunnen zien? Ik weet het niet, maar het is wel iets om rekening mee te houden!
Eén van die ZZP-ers is toevallig mijn broer. Hij doet uit principe géén werk op locatie en de enige reden dat hij momenteel nog voldoende werk heeft is, omdat hij in de "goede jaren" een klein netwerk heeft opgebouwd waar nog steeds klussen uit komen.

Het zal afhangen van de richting waarin je je opdrachten wilt gaan zoeken, maar mijn idee is dat je voor werk op locatie nauwelijks parttime opdrachten zult kunnen vinden. Voor werk vanuit huis zijn die er misschien nog wel, maar wellicht voornamelijk bij het MKB. Ik weet niet of je via sites als freelance.nl snel kans maakt op dergelijke opdrachten, maar wie weet?

Succes en groetjes,
Renée
Met citaat reageren