Los bericht bekijken
  #5  
Oud 3 maart 2011, 18:49
Miss E Miss E is offline
Lid
 
Geregistreerd: 1 maart 2011
Berichten: 6
Standaard

Hmz, ik begrijp wat je zegt, ik denk dat ik mezelf te wijfelend heb uitgedrukt inderdaad. Laat ik voorop stellen dat ik zeker weten wil starten als serieus freelance fotograaf. Voor mij is het echter wél dat ik dit parttime ga doen en naast mijn werk in loondienst. Ik zal dus niet komen aan de urengrens voor een aantal aftrekposten etc. Mijn doel is daarbij niet perse winst te maken maar wel om kostendekkend (inclusief investeringen en afschrijvingen!) te draaien.
De laatste vraag die ik stelde was, zonder in details te treden, voornamelijk prive e.e.a. speelt waardoor er een kleine kans is dat ik er mee moet stoppen. Nogmaals, dit is een hele kleine kans en ZEKER niet mijn intentie.
Om een goede begroting te maken om daarmee weer een prijsberekening te maken blijven mijn overige vragen echter wel open staan:
*Mag ik de BTW van deze aanschaf terug vragen? (ik heb dan nog nagenoeg geen BTW bij opdrachten geheven dus er valt weinig tot niets te verrekenen)
*Mag ik de kosten van deze camera van het inkomen uit opdrachten trekken?

*Wat mag ik aan afschrijving onder de kosten rekenenen die ik van de inkomsten mag aftrekken?
*Mag ik elk gewenst bedrag aan ‘prive kapitaal’ op mijn zakelijke rekening storten zonder dat dat wordt gezien als ‘winst’ uit onderneming?
*Ik wil graag, als ik voldoende heb verdiend, een betere computer aanschaffen. Mag ik daar ook al voor sparen/afschrijven zonder inkomstenbelasting daarover te moeten betalen?
Met citaat reageren