Los bericht bekijken
  #1  
Oud 4 april 2009, 14:33
Kipling Kipling is offline
Lid
 
Geregistreerd: 4 april 2009
Berichten: 6
Question Parttime freelancen voor 1 opdrachtgever

Beste Lancelotters,
Ik heb me net bij deze geweldig informatieve site aangemeld. Ik heb al een hele hoop gelezen, maar ik kom er wat betreft mijn eigen situatie niet helemaal uit. Vandaar dat ik m'n verhaal hier zou willen posten in de hoop dat jullie me kunnen/willen helpen.

Ik ben dus Kipling, 29 jaar en ik heb een vaste parttime baan (3 dagen) bij de overheid. Nu heb ik het verzoek gekregen van een organisatie (ook in de overheidssfeer; het is een gesubsidieerde stichting) om secretariële ondersteuning te gaan geven. Het gaat dan om relatief weinig werk: zo'n 2 uurtjes per week en 4 keer per jaar een grote vergadering waar wat meer werk bij komt kijken. Op dit moment wordt dit werk gedaan door iemand met een eigen bedrijfje. Zij stuurt de stichting facturen met BTW. Zij is ingeschreven bij de KvK.

Mijn vraag is nu: hoe moet ik dit aanpakken? In alles wat ik hier lees, maak ik op dat je meer dan 3 opdrachtgevers per jaar moet hebben om voor bijv. een VAR in aanmerking te komen. Dat is bij mij dus niet het geval. Moet ik me toch inschrijven bij de KvK en een VAR aanvragen of is er een andere mogelijkheid om het werk te verrichten. Volgens mij is het (wat betreft de stichting) niet de bedoeling dat ik 'werknemer' wordt door bijv. een 0-uren contract. Want dan moeten zij ook premies en dergelijk inhouden. En zij willen gewoon 'makkelijk' een factuur krijgen die ze moeten betalen, zonder verdere rompslomp.

Ik hoop dat m'n verhaal een beetje duidelijk is. Alvast bedankt voor de reacties!

Kipling
Met citaat reageren