Los bericht bekijken
  #12  
Oud 15 mei 2008, 22:09
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Hoeveel omzet freelance journalist?

@Mikki: de keuze om zekerheden inzake kinderen, hypotheken en banen te laten varen komt nooit goed uit. Er is nl altijd wel iets wat je moet opgeven, wat minder wordt of wat onzekerheid oproept.
E.e.a. hangt natuurlijk af van je partner (dat is 51% van het succes) maar ter illustratie: toen mijn eega en ik ons eerste huis hadden gekocht besloot ik na enkele maanden mijn loopbaancarriere (hoofdkostwinner) te stoppen en een opleiding te gaan volgen. Mijn eega ging vervolgens fulltime werken. Netto resultaat: verlies van ca 40% aan inkomen, voortaan inkopen doen bij de Aldi en kinderen (destijds basisschool) van enkele dure sporten afhalen. Na enige tijd stopte ik met mijn opleiding omdat ik te veel freelance klussen kreeg en een keuze moest maken. Het heeft bij mij vijf jaar geduurd voordat ik weer op het inkomensniveau zat van het laatst verdiende salaris. Part of the deal was dat ik parttime zou werken waardoor de carriere van mijn eega alle ruimte kon krijgen.
Moraal van dit verhaal: het werkt mogelijk alleen als je a) de hypo kunt blijven ophoesten met de nodige bezuiningen, of bereid bent anders te gaan wonen b) er beiden achter staat en er voor gaat. Wij hebben echter nog nooit 1 seconde spijt gehad van onze switch.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren