Los bericht bekijken
  #1  
Oud 25 januari 2009, 09:43
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard Minder reclame ontvangen via de KvK? Zet de 'non-mailing indicator' aan

Als zelfstandige sta je verplicht ingeschreven in het handelsregister. En dat levert een hoop fanmail op, zowel per fysieke als elektronische post.

Een goed bewaard geheim is dat je de KvK kunt verzoeken een zogenaamde 'non-mailing indicator' aan te vinken bij je bedrijf, zodat jouw gegevens niet meer aan derden worden verkocht voor mailingdoeleinden:
Citaat:
U kunt de Kamer van Koophandel verzoeken om de gegevens uit het handelsregister niet aan derden te verstrekken voor mailingdoeleinden. De Kamer van Koophandel geeft u dan een "non-mailing indicator".
Er staat niet hoe je dat verzoek kunt indienen. Het beste lijkt me een e-mail met een tekst als:

Citaat:
Geachte heer/mevrouw,

Hierbij verzoek ik u mijn onderneming <Naam> met handelsregisternummer <Nummer> de zogenaamde "non-mailing indicator" te geven in het handelsregister, zodat de adresgegevens niet meer aan derden worden verstrekt voor mailingdoeleinden.

Wilt u het toekennen van deze "non-mailing indicator" aan mij bevestigen?

Hoogachtend,
<Naam>
En als je geen bevestiging ontvangt, dan herhaal je het per brief.

Een oplettende burger beklaagde zich erover dat de KvK niet wees op deze mogelijkheid en na vragen van de Nationale Ombudsman heeft de KvK beloofd deze informatie voortaan op te nemen in het welkomstpakket voor startende ondernemers.
__________________
René
Met citaat reageren