Los bericht bekijken
  #6  
Oud 7 december 2006, 08:29
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Luisteren naar je onderbuikgevoel

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Life Creations Bekijk bericht
Hierdoor kan ik gemakkelijker op een respectvolle manier uit contact gaan als het voor mij niet goed voelt.
Heb je hierbij een concreet voorbeeld dat betrekking heeft op het bedrijfsleven? Het roept bij mij nl. een onderbuikgevoel van egocentrisme op, ook al spreek je over respect. Ikzelf denk aan het voorbeeld waarbij je als medewerker wordt aangesproken door je leidinggevende (in de praktijk zal dat niet altijd goed voelen) of andersom, waarbij jij als leidinggevende iemand disciplinair moet toespreken (idem). Je kunt niet altijd uit contact gaan als het niet goed voelt. Sterker nog, eigenlijk is 'het niet goed voelen' geen criterium. Juist als het niet goed voelt moet je blijven communiceren om eventuele hindernissen te bespreken en/of weg te nemen.
Kortom, 'als het niet goed voelt': betekent dat dat de ander het nakijken heeft? (Graag je uitleg. Ik zie ook verbanden met je ondernemerschap. Jij ook?)

Bedoel je met het (onderbuik)gevoel je intuitie? Of gaat het wat jou betreft dieper/verder? En hoe kijk je aan tegen de verhouding met rationele beslissingen (die zijn er ook)?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren