Los bericht bekijken
  #7  
Oud 2 maart 2006, 20:41
Annedien Hoen's schermafbeelding
Annedien Hoen Annedien Hoen is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 246
Stuur een bericht via MSN naar Annedien Hoen
Standaard Re: Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

Het boek "Selling the invisible" van Harry Beckwith is mijn marketingbijbel geworden. En daar staat in dat om je aantrekkingskracht te vergroten (trouwens nog een denkfout die veel mensen maken: dat je alleen maar de markt moet benaderen; over aantrekkingskracht denken ze niet na) je je focus zo smal moet maken.
Ik was er ook zo ééntje die van alles deed en dat heeft me flink "gekost".

Freelancers hebben vaak het gevoel dat ze iets moeten opofferen als ze hun bedrijfscommunicatie moeten aanscherpen en denken er niet over na dat als ze in plaats van 1000 ineens 10.000 euro gaan verdienen omdat ze bepaalde marketingwetten toepassen ze hun vrijheid net zo goed kopen, en dan op een manier die commercieel lucratief is. Ik denk echt dat het zo ver gaat: verdien je € 10.000 met 10 activiteiten of € 100.000 met ééntje. Hoewel het verleidelijk is te denken dat je jezelf juist niet inperkt en dus je kansen op opdrachten vergroot door alles aan te nemen denk ik dat de beperking vanzelf zichtbaar wordt: op je bankrekening

Uiteraard zijn er ook mensen die met "vanalles" ook goud geld verdienen, maar ik zou er niet op gokken dat dat zomaar lukt.
__________________
Alchemizer
Met citaat reageren