Los bericht bekijken
  #9  
Oud 5 maart 2006, 10:52
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Veel gemaakte marketing- en acquistiefouten

In deze thread zijn we nu met heel veel verschillende vraagstukken bezig die ik allemaal interessant vind! Waar beginnen?
Annedien heeft sowieso gelijk dat een paar grote klussen je veel meer opleveren dan een heleboel kleine klusjes, maar sommige kleine klusjes zijn soms zo vreselijk leuk. Vooral als je er bijna niets voor hoeft te doen om ze binnen te halen. Zo heb ik een foldertekstje geschreven voor de praktijk van een psychologenpaar bij mij in de stad. Vreselijk leuke mensen. Folderteksten zijn HELEMAAL NIET mijn corebusiness, maar ik kan het wel én ik heb er plezier in omdat ik wat zij 'verkopen' interessant vind. Voor die folder waren ook foto's nodig. Het stel zelf kreeg het niet voor elkaar met elkaar aantrekkelijk op de foto te gaan (spiegelende brillen, onderkinnen, etc), dus heb ik even een fotoshoot met hen gedaan. Sta je met 2 giechelende vijftigers om de pc heen om de leukste foto's uit te kiezen. Is dit eigenlijk werk?, sta je dan te denken. Dat zijn de 'perks' van het zelfstandig zijn. Ik ga van de zomer een workshop portretfotografie doen, omdat ik mede door dit klusje heb ontdekt hoe leuk ik dit vind. Ik ga er heus geen nieuwe bedrijfsmatige activiteit van maken. Maar betere foto's leren maken is absoluut handig als ik meer digitale leermiddelen ga maken waar beeld bij moet. Nou ja, waar al dit gelul toe leidt: werk en privé kruisbestuiven elkaar, juist als je af en toe eens een klusje buiten de stroom doet.

Mijn verhaal wordt eigenlijk veel te lang, maar wat ik nog even kwijt wil: sommige opdrachtgevers vinden het geweldig als je heel veelzijdig bent en inderdaad kunt schrijven, fotograferen, uitjes organiseren, schrijvers kunt begeleiden, internetformules kunt uitwerken, trainingen verzinnen, vergaderingen leiden......want ze werken vaak liefst met zo min mogelijk mensen samen, dus hoe meer je kunt hoe beter.

Isabelle
Met citaat reageren