Discussie: Inkt of laser?
Los bericht bekijken
  #1  
Oud 24 februari 2009, 21:29
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Inkt of laser?

Ik ben van plan, of eigenlijk is het gewoon broodnodig,een nieuwe printer aan te schaffen. Ik wil heel graag jullie mening weten over de keuze waar ik mee worstel: inkt of laser?

Een aantal randvoorwaarden zijn daarvoor wel van belang:
- ik print zakelijk niet heel erg veel, ik gok maximaal 20 brieven en misschien 2 of 3 rapporten per maand
- ik maak geen gebruik van voorbedrukt briefpapier, maar wil wel graag een hoge kwaliteit afdruk (brieven doe ik op zwaardere kwaliteit papier)
- een A3 printer zou ik ideaal vinden, regelmatig werk ik met kaartmateriaal (soms een uitdraaitje voor mezelf of als bijlage bij een rapport); het kaartmateriaal is vaak hoogstaand design niveau, dus de afdruk moet er ook naar zijn
- opnemen in draadloos netwerk is een vereiste (ik wil niet aansluiten op een pc of laptop)

Volgens mij komt het er kortom op neer dat ik weinig printwerk heb, maar het printwerk wat ik doe moet van hoog niveau zijn.
Ik heb het idee dat een kleurenlaser printer (A3) van een beetje kwaliteit een aanslag is op mijn liquiditeit. Een inktjet is een stuk goedkoper, maar levert die dan ook de kwaliteit die ik zoek?

Eigenlijk zoek ik geruststelling dat ik net zo goed af ben met een inktjet A3 printer.... en denk dan bv aan deze: http://www.acesdirect.nl/product/696...1&opties=k=yes
Met citaat reageren