Los bericht bekijken
  #5  
Oud 19 januari 2011, 11:10
Daniella's schermafbeelding
Daniella Daniella is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 13 januari 2010
Berichten: 51
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MariskaV Bekijk bericht
Mmm, ik vind het toch wel een vreemde voorwaarde om te moeten opnemen in je offerte. Het lijkt mij me meer iets voor je algemene voorwaarden.

Hoe lang duurt de opdracht? Is het de bedoeling dat je deze werkzaamheden meer dan een jaar gaat doen? Waar is de opdrachtgever nu eigenlijk echt bang voor of wat wil hij graag geregeld zien? Ik zou dat toch vragen om een beter beeld te hebben van waarom de opdrachtgever hier überhaupt naar vraagt.

Nu ben je niet van plan je bedrijf te stoppen ... maar wat als je daartoe gedwongen wordt door ziekte o.i.d.? Dan is het wel erg vervelend als je verplicht op zoek moet naar een vervanger.

Ook vind ik de tekst te vrij voor interpretatie want wat zijn vergelijkbare voorwaarden? Daar kan een lastige opdrachtgever het je heel moeilijk maken.

Ken jij niet toevallig vakgenoten waaraan je een dergelijke opdracht kan overdragen mocht dat nodig zijn? Dan nog zou ik alleen voorstellen dat je in geval van een bedrijfsstop een aantal kandidaten voorstelt die de opdracht verder af zouden kunnen maken.

Maar als gezegd, ik zou eerst nog even met de opdrachtgever in gesprek gaan om een beter beeld te krijgen van wat hij nu eigenlijk afgedekt wil zien.
Bedankt voor de tips! Dat vond ik nou ook, en dat is precies wat ik vanochtend heb gedaan. Het gaat hem er eigenlijk vooral om dat, mocht mij iets overkomen, de website hosting en e-maildiensten gewoon doorgaan. Het gaat hem dus niet zozeer om het onderhoud van de website; daar vindt hij dan wel weer een ander voor, zegt hij.

Ik ga nu in overleg met mijn hostingbedrijf om te vragen of, mocht ik morgen onder een bus komen o.i.d., mijn klant dan rechtstreeks contact kan opnemen met het hostingbedrijf en zijn hostingpakket als "stand-alone" pakket kan voortzetten i.p.v. dat deze in mijn reseller-pakket zit.
__________________
Webbes!
Professioneel webdesign. Betaalbare prijzen.

http://www.webbes-webdesign.nl
Met citaat reageren