Discussie: SpamAssassin
Los bericht bekijken
  #6  
Oud 23 mei 2009, 15:07
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: SpamAssassin

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pentatext Bekijk bericht
Ik wil het nog een kans geven voordat ik van mailadres wissel (met alle complicaties van dien).
Zoals Mieke al aangaf, heb je ook nog de optie om je domein inclusief e-mailadres(sen) te verhuizen naar een andere provider.

Ik heb zelf (o.a.) een e-mailadres van (oorspronkelijk) wanadoo, maar sinds ze daar anti-spamfilters gingen aanbieden, vanzelfsprekend tegen betaling, kreeg ik daar zoveel spam, dat ik het adres niet meer bekeken heb. Scheelde wel dat ik toch al een ander adres gebruikte.
Oftewel: ik heb ook het idee dat de hoeveelheid spam samenhangt met de provider.

Ik heb diverse adressen elders, waar ik nagenoeg geen spam op binnenkrijg - als het er twee per dag zijn, is het veel. Er zijn ook adressen waar ik nul spam op krijg.

Ik heb mijn e-mailadressen niet "kaal" op mijn websites staan, maar met een cloak. Daar zijn diverse gratis programmaatjes voor te downloaden (http://www.topshareware.com/cloak/downloads/1.htm). Toevallig kan ik degene die ik gebruik niet vinden ...

Eén van mijn websites heb ik overgenomen van een vriendin, die de adressen wèl kaal had neergezet. In eerste instantie kreeg ik op ieder adres zo'n 20 spamberichten per dag binnen, maar ca. 1 maand nadat ik ze gecloakt (get, wat staat dat raar!) had, was dat teruggebracht tot de eerder genoemde 1 à 2.

't Kan allicht schelen, maar het feit dat de door jou ingestelde regels niet werken, doet inderdaad sterk vermoeden dat je provider aan de slag moet.

Groeten, Renée
Met citaat reageren