Los bericht bekijken
  #6  
Oud 8 juli 2009, 14:07
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Prijs en acqiesitie 3D (animatie) project

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micelestium Bekijk bericht
- Een leraar van mij vond dat voor een student/starter € 35,- wel redelijk was.
Volgens mij gaat het erom wat je kan en wat je kunt leveren, niet hoe lang je al werkt ...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door micelestium Bekijk bericht
Het gaat dus om een nieuwe opdracht, en nu is mijn vraag of ik dus zonder kleerscheuren kan zeggen dat ik voor een 3D animatie graag meer zou willen.

Een kennismakkingsprijs is trouwens een erg goed idee, ik had zelf al zoiets bedacht. Eerder ben ik ook al zoiets tegen gekomen, dat op een offerte iemand als eerste opdracht een éémalige korting van 5% gaf.
Als je deze twee nou combineert, ben je er ook. Je hoeft er dan geen introductiekorting van te maken, maar een korting-met-een-andere-naam (of géén aparte naam), omdat je de opdracht immers hebt gekregen door je eerdere te laat ingediende offerte.

Ik weet niet wat de gangbare tarieven zijn voor je werk, maar je geeft zelf al behoorlijke verschillen aan (€ 80 vs. € 45).
De enige manier om daar (een beetje) achter te komen is flink surfen en de websites van je concullega's bekijken, eventueel zelfs wat prijzen opvragen.
Maar stel, je gaat uit van een uurtarief van € 50,-, dan kun je maar liefst 25% korting geven (ja, ja, helemaal tof natuurlijk!!) en dan zit je nòg boven de initiële € 35,-.

Je licht je offerte natuurlijk toe (werkt altijd sterker dan alleen maar toesturen), zodat je de gigantische korting en de reden daarvoor nog extra uit de doeken kunt doen. Wat zullen ze blij zijn met je!

Als er nog meer potentiële opdrachten in de pijplijn zitten, kun je gelijk aangeven dat de korting bijvoorbeeld ook geldt voor de 2e opdracht in dit jaar, of voor elke opdracht dit jaar met daarna voor volgend jaar 15% korting. Of dat er voor volgende projecten óók een korting van toepassing kan zijn, bijvoorbeeld voor een bedrag vanaf € x (weet niet wat daarbij reëel zou zijn in jouw geval). Als je het korting-principe een beetje creatief toepast, kunnen beide partijen er veel plezier van hebben.

Groeten, Renée
Met citaat reageren