Discussie: Inkomstenbelasting schatting en rente
Los bericht bekijken
  #3  
Oud 20 augustus 2009, 21:22
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: schatting en rente

1. Als je in november je voorlopige aanslag aanpast dan moet je het verschilbedrag in 1x betalen. Doe je het eerder (of geef je direct een goede schatting) dan kun je de voorlopige aanslag delen door het aantal resterende maanden en dus gespreid betalen. \

2. De belastingdienst vordert en vergoed heffingsrente over de gecorrigeerde aanslag over de periode 1 juli tm de datum van de aanslag.

De rente die de belastingdienst rekent is wettelijke rente, die is op dit moment 4% (per 1-7-2009)

Kortom over het algemeen is het voordeliger je voorlopige aanslag juist iets te hoog in te schatten. want hoeveel spaarrekeningen ken jij die 4% vergoeden? Ik geef dus altijd iets meer op als ik verwacht te moeten betalen. (200-300 euro per jaar) dat bedrag mis ik per maand niet.

Ik zou de wijziging dus gewoon z.s.m. doorgeven. Uiteindelijk heeft het weinig zin om proberen inkomstenbelasting uit te stellen, uiteindelijk betaal je het toch en de belastingdienst berekend al vanaf 1 juli van het lopend jaar rente, dus je word er echt weinig wijzer van.
Met citaat reageren