Los bericht bekijken
  #14  
Oud 8 mei 2011, 14:46
MargreethMedia MargreethMedia is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2010
Berichten: 83
Standaard

Hai Marieke,

Wellicht mosterd na de maaltijd, maar ik zou je er niet al te veel zorgen over maken. Ik heb het nog nooit meegemaakt en ik ook in mijn behoorlijk brede kring aan vrienden die hetzelfde werk doen heb ik er nog nooit over gehoord.

Bedenk wel dat ideeën verkopen aan bladen (waar je nog niet voor hebt gewerkt) vooral honderd keer schieten betekent, en misschien dat er dan af en toe eens eentje raak is. Besteed dus geen dagen aan je opzet, want de kans dat het niet wordt goedgekeurd is altijd aanwezig. Leg het liever in twee zinnen uit, als ze er brood in zien kun je altijd nog een uitgebreidere beschrijving maken.

Ik ben zelf geen enorme ideeënverkoper, het is niet mijn sterkste kant, opdrachten goed uitvoeren is meer mijn ding. Maar een vriendin van mij is er echt ijzersterk in. Zij bestookt redacties letterlijk met ideeën. Ze vinden het lang niet altijd wat, maar als ze bij de Viva een idee hebben afgekeurd, biedt ze het aan bij Esta. En als ze het daar niets vinden bij Vriendin, of de Groter Groeien, of nog een ander blad. Zo krijgt ze haar verhalen vrijwel altijd verkocht, ik ben er altijd van onder de indruk. Kortom: véél ideeën aanleveren en je niet vastpinnen op een blad of vorm.
Met citaat reageren