Los bericht bekijken
  #6  
Oud 19 maart 2007, 15:26
Mariëlle Schrijft's schermafbeelding
Mariëlle Schrijft Mariëlle Schrijft is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 20 maart 2006
Berichten: 216
Standaard Re: Opdrachten vinden

Hoi Mikki,

Ik ben het erg met Annedien eens. Als tekstschrijver moet je je allereerst heel erg bewust zijn van je unique sellingpoints. Waarom moet een hoofdredacteur uberhaupt een artikel van jou ´kopen´. Waarom kan ie dat niet door iemand van zijn eigen redactie laten doen? Welke unieke talenten, kennis(sen) en vaardigheden heb jij te bieden? Waarom begin je overigens voor jezelf als je nog geen netwerk hebt? Waarom wil je per se bij bladen werken (is er geen makkelijkere tussenstap) en heb je een goed portfolio?


Mijn eerste opdracht heb ik gewoon van Villa Media. Daarop stond een advertentie waarin werd gevraagd om freelance tekstschrijvers voor www.carrieretijger.nl. Dat betekent dat je veel moest schrijven over beroepen, competenties en opleidingen. Waarom ik daar de juiste persoon voor was, kon ik wel hardmaken. Van daaruit kun je weer verder.


Andere opdrachten heb ik weer via-via (netwerk niet alleen met opdrachtgevers maar ook met collega´s) , via een bemiddelingsbureau, zelf een advertentie gezet op Villa Media, mensen aangesproken op wat ik voor ze kan betekenen, etc. Met al deze stappen leer je steeds meer wat je te bieden hebt.
__________________
Mariëlle schrijft
Passie voor de inhoud
Helderheid in complexiteit
Met citaat reageren