Los bericht bekijken
  #1  
Oud 13 november 2012, 02:02
coelho coelho is offline
Lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2011
Berichten: 33
Standaard Startend en <3 opdrachtgevers in 1e jaar

Na bijna een jaar lang googlen en alles lezen wat over freelancen ging heb ik nu eindelijk de beslissing genomen. Met ingang van het nieuwe jaar start ook ik voor mezelf. Ik kom uit een detacheringsopdracht bij een klant die officieel nog 3 maanden na mijn opzegdatum zou doorlopen. Nu heeft de detacheerder me een freelance overeenkomst aangeboden voor deze 3 maanden. Iets onder mijn gewenste prijs, maar zeker geen vervelende start!

Vandaag kreeg ik de melding dat de klant budgetten voor 2013 aan het invullen is. Ze zijn zo tevreden dat ze de overeenkomst willen verlengen t/m eind september 2013. Detacheerder is bereid me voor die tijd als freelancer in te huren. Buiten de vraag of ik dit wel wil (want eigen bedrijf, dat is toch de vrijheid van meerdere opdrachten?), ook een praktische vraag:

Als ik gelijk heb, zou ik hier 3 regels van de belastingdienst en/of van de VAR verklaring mee schenden: Ik zou mijn werk continueren bij mijn oude werkgever, ik zou >70% van mijn uren voor één opdrachtgever werken en waarschijnlijk ga ik ook niet aan minimaal 3 verschillende opdrachtgevers komen. Kan ik het dan uberhaubt nog wel overwegen? Anderzijds geeft het me wel een enorme zekerheid en een stabiele situatie waarin ik in 9 maanden voldoende salaris ga verdienen om het hele jaar en een stukje 2014 uit te kunnen zitten, ongeacht het vervolg.

Wat is toegestaan en wat is wijsheid?
Met citaat reageren