Los bericht bekijken
  #40  
Oud 9 september 2008, 12:18
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Wat kost een boekhouder/accountant?

Ik heb er nu toch maar voor gekozen om zelf een accountant in de arm te nemen, omdat ik met een groeiende omvang van de activiteiten van mijn eenmanszaak geen risico wil lopen op onverwachte zaken. Je kunt zeggen dat je alles zelf netjes bij kunt houden, en tot op bepaalde hoogte is dat waarschijnlijk ook zo, maar ik kreeg zelf steeds sterker het idee dat het me geld ging kosten als ik het niet zou doen.

Nu weet ik zeker dat er voor mij volop gebruik wordt gemaakt van de aftrekposten en speciale regelingen die er bestaan, zodat ik in ieder geval niet teveel aan de Belastingdienst betaal. Zelf voer ik gewoon nog mijn bonnetjes en facturen in. De accountant maakt aan de hand van mijn overzichten een jaarrekening (ja, ik weet dat dat niet verplicht is), doet de aangifte inkomstenbelasting (ook voor partner, net zo makkelijk met het huis) en adviseert.

Ik kan dus doen wat ik nog wel leuk vind, terwijl ik het lastige overlaat aan een ander. Je betaalt er flink voor, maar de rust is me ook wel wat waard. Daarnaast had ik misschien ook wel een wat goedkopere accountant kunnen kiezen, maar nu heb ik er eentje in de buurt en dat is ook wel net zo prettig.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren