Discussie: Passie
Los bericht bekijken
  #6  
Oud 27 april 2006, 09:42
Isabelle's schermafbeelding
Isabelle Isabelle is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 187
Weblogartikelen: 8
Standaard Re: Passie

Mijn passie ligt in de vraag: hoe kun je mensen plezierig laten samenwerken en dan in het bijzonder mensen die iets creatiefs doen. Zo'n groep mensen die min of meer organisch, met hier en daar wat aansturing, een hele website volschrijft als Lancelots. Hoe werkt dat? Wat motiveert wie? Mijn troetelonderwerp is 'auteursmanagement'. Hoe begeleid je (groepen) schrijvende mensen? Ik zit ook in het bestuur van de Vereniging van Educatieve Auteurs i.o. en daar hoor je heel intrigerende verhalen. Een team auteurs dat al 3 jaar 's avonds en in het weekend aan een methode werkt zonder ooit een cent gezien te hebben en nu te horen heeft gekregen dat de uitgave niet doorgaat. Pas nu ontdekken ze dat ze hun samenwerking met de uitgeverij niet zo goed geregeld hebben. Wat bezielt deze mensen (letterlijk?), niet alleen de auteurs die zo maar door buffelen, maar ook de uitgever die dit laat gebeuren?

W.b. die Flexmens: ik heb de indruk dat een groot deel van mijn vrienden- en kennissenkring al uit Flexmensen bestaat.

En dat boek van Friedman, dat ligt in de kast te wachten op mijn eerstvolgende vakantie....
__________________
Isabelle Langeveld
site: www.helderenwijzer.nl
Met citaat reageren