Los bericht bekijken
  #7  
Oud 15 september 2009, 23:45
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Te laat met betaling

Zozo Peter, ik begrijp best dat jullie in Den Haag iets meer ratten gewend zijn als in de rest van Nederland maar om nou gelijk met een rechtzaak beginnen te dreigen, imago schade en klanten benaderen vind ik nogal overtrokken. Hij is schilder geen roddeljournalist..

William geeft aan dat hij dit probleem voor het eerst heeft, dus ik hou ook een beetje rekening met wat onervarenheid hoe je dit aan kan pakken.

Ik vind ook wel dat niet meer opnemen niet direct hoopvol klinkt, maar alvorens je met rechtzaken gaat dreigen zul je toch eerst minimaal 2 a 3 herinneringen, maar als je dat elke week doet ligt de zaak binnen 5 weken bij het incassobureau en dat is al betrekkelijk kort.

En William, jij vind zonder nummerherkenning bellen kinderachtig? tsja ik zou het gewoon doen.. het is jou geld, je hebt toch goed werk geleverd? En als je een vermoeden hebt dat er financiele problemen zijn dan is het gewoon zaak snel te handelen en dan zijn schriftelijke herinneringen beter, maar je ontkomt er niet aan fatsoenlijke herinneringen met redelijke betaaltermijnen te sturen. Alleen dat houd stand voor een rechtbank en niet wie de rattigste streken levert... en voor de rechtbank zit ook nog een traject met incassobureau.

Misschien kun je iets meer details geven William, heb je echt het idee dat er "stront aan de knikker is" of ben je gewoon verrast dat iemand niet binnen de 14 dagen heeft betaald?
Met citaat reageren