Los bericht bekijken
  #1  
Oud 14 april 2009, 18:18
titia titia is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 14 april 2009
Berichten: 2
Standaard Bijverdienste ontwerpen voor Japanse tijdschriftuitgever, hoe zit het met belasting?

Ik vond dit forum en hoop van harte dat iemand is die me kan helpen. Ik hoop dat ik in de goede rubriek zit.

Ik ben een huisvrouw die soms wat kan bijverdienen met mijn digitale kunstwerken.

Een Japanse uitgever heeft me gevraagd om afbeeldingen te leveren voor 21 voorkanten van een van hun tijdschriften. Dat is natuurlijk een erg leuke vraag. Maar wat het niet zo leuk maakt: de rompslomp en onduidelijkheid van de belasting.


Ik heb net de belasting gebeld en het uitgelegd, maar het is me nu nog onduidelijker geworden. Moet ik BTW betalen? Hoeveel? Ik las iets op het net over 0% omzetbelasting als het een opdrachtgever buiten de EU betreft...
Ook heb ik, omdat ik niet werk en getrouwd ben met iemand die wel werkt, een heffingskorting van 2007 euro. Raak ik die kwijt als ik iets ga verdienen of kan ik toch tot een bepaald bedrag bijverdienen?

Is er iemand die me kan helpen?

groetjes,Titia
http://excalibur.renderosity.com/mod...username=Titia


aanvulling: de dienst die ik lever gebeurt via internet, het zijn dus digitale bestanden. Ik krijg betaald voor de royalty's.




Met citaat reageren