Los bericht bekijken
  #4  
Oud 19 november 2012, 14:58
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.338
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ArjenH Bekijk bericht
Komt er een beetje op neer dat ook al krijg ik de griep tijdens een klus dat ik dan al een probleem heb..
Nou, er staat "veroorzaakt bij of door de werkgever". Dat is griep niet. Ik denk eerder aan een arbeidsongeval bij je freelance-opdrachtgever, waarna je vaste werkgever niet voor de loondoorbetaling bij ziekte of arbeidsongeschiktheid wil opdraaien. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.

Je zou minimaal een particuliere arbeidsongeschiktheidsverzekering moeten hebben voor je freelance werk. Maar terwijl die hoeveelheid werk (uren) beperkt is, zou je een volwaardig inkomen moeten verzekeren. Dat is waarschijnlijk onbetaalbaar.

Dit lijkt me bovendien een juridisch mijnenveld. Wat als je toevallig onwel wordt tijdens je freelanceklus, maar de aandoening is niet werkgerelateerd? Of erger, hij is gerelateerd aan het werk bij je vaste werkgever. Wat als de werkgever niet wil doorbetalen en de verzekering naar je werkgever wijst?

Ik weet er het fijne niet van, maar het lijkt me nogal riskant om zoiets te tekenen.
__________________
René
Met citaat reageren