Los bericht bekijken
  #4  
Oud 4 maart 2008, 14:34
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: opdrachtgever laat je werk controleren door andere partij

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door accelent communicatie Bekijk bericht

verhaal
Misschien mis ik wat, maar ik zou het geloof ik iets anders zien:

Je opdrachtgever huurt jou in, de zaken die zijn misgegaan staan hier even los van, dat heb je vaak als freelancer en is bot gezegd je eigen schuld. Jij bent dus ingehuurd tegen een tarief waarmee jij akkoord bent gegaan.

Dan lever je werk in en wordt dat 'gecontroleerd' door een ander. Die maakt aantekeningen en heeft misschien een hoger tarief, maar biedt blijkbaar ook iets wat jij niet doet/kunt doen. Immers: er is nog wat op aan te passen. Vervolgens kun jij met die hints/aanwijzingen aan de slag om het werk te verbeteren en tegelijkertijd leer je er wat van.

Is dit niet meer een win-win-win situatie?
- Jij hebt het tarief dat je wilt (of waar je tenminste mee akkoord bent gegaan), doet de opdracht en leert nog wat extra bij
- Je opdrachtgever bespaart iets door de (mogelijk) dure kracht alleen in te zetten voor correctiewerk
- De (mogelijk) dure kracht heeft een leuke correctie opdracht

Ik snap wat dat betreft het probleem dan niet echt. Je WEET niet wat die ander krijgt én je hebt er niets mee te maken omdat jij gewoon een overeenkomst met jouw opdrachtgever hebt.

Klopt mijn idee dat je misschien wat verongelijkt bent omdat je een paar inschattingsfouten hebt gemaakt voor wat betreft de opdracht en nu voor minder werkt dan je zou willen?

Misschien kun je hier wat mee!
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren