Los bericht bekijken
  #10  
Oud 26 september 2009, 11:03
Marcelot Marcelot is offline
Seniorlid
 
Geregistreerd: 25 september 2009
Berichten: 89
Standaard Re: Hoe maken jullie een PDF-factuur in je huisstijl?

Ik heb zelf een Excel applicatie ontwikkeld waarmee ik mijn gehele administratie kan doen (boekingen, facturen, V&W, balansen, aangifte). Ik maak mijn PDF facturen gewoon met de "Opslaan als" functie in Excel 2007.

Maar ik begrijp je vraag, je hebt dus een huisstijl met gekleurde achtergrond. Ik heb een simpele huisstijl met alleen een logo linksboven en een verzameling contactgegevens rechtsboven. Ik heb ook ook geen papieren briefpapier, ik print die header altijd vanuit met de inhoud mee. Ook als je een gekleurde achtergrond hebt dan kun die met Word en Excel prima toevoegen.

In Word zou je dat moeten doen in de Heeader/footer. mensen denken dat je daar alleen een header en footer in kwijt kunt maar dat is niet waar. Daarin kun je dingen plaatsen die de gehele pagina bestrijken of op een bepaalde plek in het midden staan. Soms zie je de contactgegevens in het midden of een extra logo in het midden. Dat kan dus heel eenvoudig.

In Excel werken de header/footer anders. Je kunt in Excel toch wel wat dingen doen, maar in Word heb je meer mogelijkheden. Een eenvoudige huisstijl kun je prima in Excel doen (zoals ik), bij een complexe huisstijl zou je eventueel vanuit Excel (met behulp van VBA) een Word document kunnen genereren. Dat vereist wel programmeerkennis, maar dan kun je een Word sjabloon met jouw huisstijl 'starten' en vullen met inhoud en als PDF opslaan.
Met citaat reageren