Los bericht bekijken
  #2  
Oud 11 september 2012, 12:26
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Als je 1 of 2 vragen hebt waar je een oordeel over wilt kan dat prima via een broef aan de belastingdienst, voordeel (en meteen ook een nadeel) is dat je dan een "ruling" krijgt hoe je in die situaties moet handelen.

Als jij het over meerdere situaties hebt, dan komt bij mij het beeld op dat je er gewoon te weinig van weet om het zelf te kunnen en dat is geen schande want Europeese btw regels zijn best complex. Maar de belastingdienst is er niet om een individueel "" spiekbriefje"" te maken waar je kan zien

Ik zie 2 mogelijkheden, de eerste noem je zelf al een beetje een professional inschakelen alleen zou ik kiezen voor een fiscalist ipv een accountant of eventueel een goede ervaren boekhouder met kennis van jou branche en belgische regels, in de grensstreek zijn die wel te vinden.
de andere is een (Starters)gesprek aanvragen bij de belastingdienst, dan kun je jou voorbeelden meenemen en dan leggen ze je uit hoe je daar mee omgaat, daar ga je meer aan hebben als een formeel antwoord op je brief, zo''n brief is vaak ambtelijk taalgebruik met veel verwijzingen naar de wet, dat is niet echt praktisch, dus zo''n brief moet je alleen gebruiken als ook je adviseur twijfel heeft en een oordeel van de belastingdienst wil.
Met citaat reageren