Los bericht bekijken
  #17  
Oud 1 maart 2006, 10:02
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Wel of niet een AOV?

We moeten niet vergeten dat we als freelancers bovenalles vrije mensen zijn en ondernemers. Bij ondernemen hoort (ingecalculeerd) risico nemen. Een AOV valt voor mij in deze categorie. Ik stop soms erg veel tijd in op het eerste oog weinig belovende projecten (investeren). Ik schat echter de kans op rendement hoog genoeg in. Bij een AOV ligt dat voor mij anders. Ik neem dus weloverwogen dat risico, wetend dat dat mogelijk ooit tot een probleem kan leiden.

Omgekeerd weet ik ook dat ik als ondernemer vooral met (positieve) kansen bezig moet zijn. Als ik 15% van mijn jaaromzet moet wegzetten voor een AOV, ben ik misschien verstandig, maar gelijktijdig ook erg defensief en ga ik uit van de (negatieve) bedreigende kans: "als dit, dan dat....". Ooit nagedacht over genieten van het leven, zodat je stress vermijd en de kans op enge ziekten (doodsoorzaak nr 1 is hart/vaat ziekten en straks overgewicht) verkleint? Kortom, ik wil genieten van mijn ondernemersvrijheid en doe dat ook en wil mij best verzekeren, maar niet tegen alles.
Met citaat reageren