Los bericht bekijken
  #4  
Oud 27 juni 2011, 16:52
GerB GerB is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 december 2009
Berichten: 100
Standaard

Ik was dit even uit het oog verloren, excuses.
Ik zit eigenlijk te denken: zou het niet handig zijn als ik ergens in mijn papieren een documentje zou toevoegen waarin ik opneem met welke collega-freelancer die vergelijkbaar werk doet contact opgenomen moeten worden? En waarin ik dan aangeef hoe men mijn relaties kan bereiken, etc. Als ik mijn vriendin dan op de hoogte stel van dat document (of misschien zelfs bij de notaris aangeef?) dan moet het praktische gedeelte wel overgedragen kunnen worden aan die collega-freelancer. De klanten zijn dan zo goed als mogelijk geholpen, en mijn vriendin kan zich dan bezig houden met alle andere dingen die voor haar op dat moment waarschijnlijk veel belangrijker zijn.

Natuurlijk zullen de projecten een stuk vertraging krijgen, of zijn sommige projecten zo specifiek aan mij gebonden dat de collega-freelancer ook niet weet hoe hij ermee verder moet. Maar diegene zal wel zo pienter zijn om dat vervolgens in zijn netwerk verder te distribueren mag ik aannemen. En ik neem ook aan dat klanten er wel begrip voor hebben dat een overlijden leidt tot vertraging.

Vanzelfsprekend gaat dit alleen over de overdracht van klanten en projecten. De zaak en dus alles wat daarin zit komt mijn vriendin natuurlijk toe (als 'erfgenaam' zijnde).

Is dat een handige constructie?
Met citaat reageren