Los bericht bekijken
  #28  
Oud 18 juni 2009, 19:40
Verwijderd account
Gast
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Websitestatistieken interpreteren?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jesse Bekijk bericht
Dank je Ramon.
Maar waar ik moet nou echt opletten? Zelf kijk ik naar: unieke bezoekers (want ik zit natuurlijk ook in het aantal bezoekers). Waar ze vandaan op de site komen, ook denk ik. De trefwoorden die gebruikt worden om mijn site te vinden.

Ik heb b.v. zo'n 50 unieke bezoekers per maand. De meesten komen via google binnen en blijven wat langer hangen dan vorig jaar. Ik zie ook IP adressen en dat ik zowel via Nederland, Spanje, België als Amerika wordt gevonden.

Kan ik er nog meer uithalen, waar ik iets zinnigs uit kan concluderen? Waar let jij zelf op als je je site analyseert?

Om ook maar even gelijk hier op te reageren: Waar je op moet letten is of je veel dropout hebt op een bepaalde pagina. MAW: gaan veel mensen weg bij dezelfde pagina? en zo ja: waarom?
50 per maand kan goed zijn, kan slecht zijn, wat is je conversie?
Ik hou zelf altijd rekening met wat ik wil converteren (geld, betaling, pageviews, contact formulier, aanvraag, etc etc) en hoeveel % dat is.

Simpelweg gezegd: als jij 1000 bezoekers hebt per maand maar 0,1% conversie behaald of 100 bezoekers en 2% waar kies je dan voor?

Om maar gelijk over geld te beginnen (voor de webshops etc onder ons) kan je kijken naar opbrengst conversie. 2% conversie kan 500 of 5000 euro per maand betekenen. En bij een aanpassing kan dit de ene of andere kant om slaan. (testen mensen.. of iemand vragen wie het kan testen voor je)

Zoals ik al eerder aangaf op dit forum: stel eerst je doelen vast: wat wil je bereiken? Een blog wil bv zoveel mogelijk pagina visits. maar een shop hoeft er maar een paar te hebben, terwijl een boekhouder juist weer wat anders wil. etc.
Stel dus je doelen vast, pak je statistieken erbij en ga kijken wat er in jouw ogen beter kan. Dit is ook een beetje inzicht en kennis, en soms zelfs gokken. Maar probeer altijd het beste eruit te halen.

Bezoekers-statistieken zijn altijd een indicatie, geen gegeven! remember
Met citaat reageren