Los bericht bekijken
  #5  
Oud 14 augustus 2009, 10:40
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard Re: Bemiddelaar vraagt creditfactuur

Klinkt als een foutje van de tussenpersoon, wel een duur foutje voor hem dan..

Ik zou in eerste instantie zeggen dat je hen gewoon aan het contract houd. Ze hebben een verzoek gedaan en daarna toch een contract met de voortzetting van de oude voorwaarden gestuurd. Heel misschien had jij kunnen vragen waarom toch het oude tarief gold, maar ik kan me voorstellen dat je gewoon blij ben dat de oude afspraken in stand zijn gehouden. Maar feit is dat je een contract hebt getekend en mag verwachten dat ze dat respecteren. De mail met het verzoek zal puur een poging zijn van de persoon in kwestie om die fout recht te zetten in de hoop dat jij daar geen probleem van maakt, maar meer als een vriendelijk verzoek kan het niet zijn met een getekend contract.

Je moet nu gewoon opnieuw onderhandelen. Als jij vind dat ze redelijke argumenten hebben voor de tariefsverlaging kun je hem altijd per 1 augusutus doorvoeren. maar je kunt je ook hard opstellen en zeggen dat je gewoon het overeengekomen tarief voor de duur van het contract handhaaft. Dan hebben ze maar een paar maanden geen marge (aannemende dat de opdrachtgever wel al een lager tarief aan hen betaald)
Met citaat reageren