Los bericht bekijken
  #2  
Oud 9 maart 2009, 13:22
illutic's schermafbeelding
illutic illutic is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 19 november 2007
Berichten: 447
Stuur een bericht via Skype™ naar illutic
Standaard Re: Eén freelance-opdracht: btw en kvk noodzakelijk?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leijson Bekijk bericht
Aan dit bedrijf moet ik mijn uren factureren met 0% btw. We hebben af gesproken voor een bepaald bedrag per uur, maar verder geen contract of andere gegevens afgehandeld.

Is dit dan mijn bewijs voor de belastingdienst om aangifte te doen? En zijn er andere aanmeldingen of toepassingen nog noodzakelijk?
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij mag dit niet zomaar op deze manier worden afgehandeld.. Je bent volgens mij namelijk meer een werknemer (aangezien je geen KVK hebt ben je geen ondernemer) en dat betekent dat zij belasting voor je moeten inhouden/betalen etc. Als ik hier fout zit, dan zal er vast wel iemand zijn die me verbetert

Als je wel echt wil gaan freelancen dan zul je je in moeten schrijven bij de KVK en je onderneming op moeten geven bij de BD. Vrije beroepen bestaan niet meer en sinds 1 juli vorig jaar is iedereen verplicht om zich in te schrijven bij de KvK.

Btw: als je als particulier factureert mag je geen '0% BTW' gebruiken, je noemt totaal geen BTW op je factuur.
__________________
Hiranthi Molhoek-Herlaar | Onexa - WordPress, webshops & meer - Hiranthi's weblog
Met citaat reageren