Los bericht bekijken
  #4  
Oud 18 juni 2008, 10:16
NowHow's schermafbeelding
NowHow NowHow is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 2 augustus 2006
Berichten: 593
Weblogartikelen: 13
Standaard Re: Uitgaven en nut reclame maken

Dag Dennis,

Ik kan me voorstellen dat je in een dilemma zit. Daarom wat overwegingen. Reclame maken moeten we allemaal doen en er zijn veel verschillende wegen om het te doen en veel verschillende doelen die je er mee kunt halen. Alleen al op een forum als dit schrijven kan worden beschouwd als reclame maken.

Bij het maken van reclame moet je ook overwegen of je wel de mensen bereikt die je wilt bereiken. Zo is niet iedereen die op dit forum schrijft of het leest een potentiële klant voor jouw. Dat is niet erg, je schrijft hier (ook) om andere redenen. Je geeft aan dat je bang bent om straks tot over je oren in de aanvragen te zitten, maar zijn de mensen die naar de plaatselijke basketbalploeg komen kijken wel jouw potentiële klanten? Verder kan ik me voorstellen dat jouw klanten niet over een nacht ijs gaan. Ze zullen een project moeten hebben waar jij bijpast en tijd en budget om je aan te nemen. Ik denk niet dat ze als eerste overweging hebben dat je een plaatsgenoot moet zijn.

Sponsoring van de plaatselijke basketbalploeg is leuk, maar wil je echt naamsbekendheid krijgen, dan zul je dat voor langere tijd moeten doen. Dat kost geld. Voor zo'n ploeg lijkt me de lokale slager of supermarkt een logischer sponsor dan jij, hoewel die ploeg natuurlijk blij zal zijn met het geld.

Aan de andere kant: als jij die basketbalploeg een warm hart toedraagt en je bent er intensief bij betrokken, dan is het een ander verhaal. Dan kun je dit op de een of andere manier uitbouwen en voor je laten werken. Het hele traject lijkt me in ieder geval een uitstekend middel om bij de plaatselijke middenstand bekend te raken.
__________________
Mieke Roth
Wetenschappelijke en technische visualisaties
ir Mieke Roth
http://www.miekeroth.nl
http://blogger.miekeroth.com

Met citaat reageren