Los bericht bekijken
  #2  
Oud 20 juli 2012, 01:46
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Herleving bestaat en is inderdaad tussen de 18 maanden en maximaal 38 maanden als je gedurende de ww als zelfstandige start

online vind ik alleen deze site die iets erover zegt.
http://www.rechtopww.nl/inhoud?pid=1253

ik weet echter uit eigen ervaring dat het zo is. MAAR de voorwaarde is volgens mij wel dat eerst WW word toegekend, pas daarna kan er sprake zijn van herleving.
Ik heb in augustus 2010 1 maand ww gehad en ben toen als zelfstandige begonnen zonder gebruik making van de starters regelingen en ik ben toen wel door mijn coach (ik had een van de weinige echt goede met veel kennis en ervaring) gewezen op die herlevingstermijn van 18 maanden.

Ik kan me een gesprek met haar herinneren waarin ik zei "als ik vooraf had geweten dat ik zo snel als zelfstandige aan de slag kon had ik geen ww aangevraagd" Haar antwoord was (in mijn herinnering) "Nee het is wel goed want je hebt een goedgekeurde ww aanvraag nodig om in aanmerking te komen voor de herlevingstermijn want iets kan pas herleven als het ooit heeft bestaan.

Ik denk dat je dus een WW aanvraag moet doen en in principe na 1 dag weer kan "opzeggen" het gaat om de toekenning.

Maar bel gewoon het UWV algemeen informatienummer (0900 - 92 94 ) en vraag naar de herlevingstermijn als je als zelfstandige word, dan krijg je wel helder antwoord of je word erover teruggebeld door een deskundige.
Vragen aan werkcoaches leid te vaak tot foute en domme ongefundeerde antwoorden door te gebrekkige kennis van de regels voor mensen die ondernemer willen worden.
Met citaat reageren