Discussie: Serieel monogaam
Los bericht bekijken
  #4  
Oud 2 juli 2007, 22:22
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Serieel monogaam

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door scribent Bekijk bericht
Waarom dan niet alles uit die opdrachtgever halen wat erin zit? Innoveren en nieuwe samenwerkingsvormen, dat is een goede. Jij bent inderdaad behoorlijk innovatief ingesteld, Erix. (...) Wat ook meespeelt, is dat de ene opdracht net iets te makkelijk is, en de andere weer erg veeleisend. Na een tijd bij dezelfde opdrachtgever ben ik ofwel verveeld ofwel behoorlijk aan het eind van mijn latijn. Als freelancer kun je dat spanningsniveau zelf afstemmen door van opdrachtgever en opdracht te wisselen (in het ideale geval).
Nou, ik ben niet zo innovatief hoor . Ik stimuleer mijn samenwerkingspartners wel (om te gaan bloggen bijvoorbeeld) en werk ik intensief met ze samen op verschillende manieren. Zo schrijf ik niet alleen artikelen voor een callcentervakblad, maar kom ik ook zelf met ideeën; houd het nieuws bij en haal daar onderwerpen uit die ik aanlever; maak verslagen van congressen en denk mee over de beste manier om die over verschillende media te spreiden. En als het moet zetten we samen een krant in elkaar (en zit ik dus een tijdje bij mijn opdrachtgever op kantoor, maar voor hetzelfde geld blijft F2F contact beperkt tot een lange lunch). Het is dus meer partneren dan innoveren.
Er zijn ook bij mij leuke klussen en saaie klussen, moeilijke en gemakkelijke, korte en lange. Logisch dat de moeilijke je de meeste energie kosten, net als de saaie. Dat (cliché ) maakt al het ander dubbel en dwars de moeite waard.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren