Los bericht bekijken
  #10  
Oud 26 februari 2015, 16:15
Laetitia Laetitia is offline
Lid
 
Geregistreerd: 13 januari 2015
Berichten: 5
Standaard

Hoi Roel,

Het is enige tijd geleden dat ik deze vraag heb gesteld, en jouw uitleg klopt.

Ik heb vandaag met het UWV gebeld en ik kreeg gelukkig een medewerkster aan de lijn die veel kennis had.

Zij heeft mij het volgende verteld:

- Ik vraag binnen een week na ontslag WW aan voor 36 uur per week (huidig dienstverband)
- Ik geef bij de aanvraag op hoeveel uur ik per week gemiddeld besteed aan mijn eigen bedrijf (ingeschreven 2 februari)
- Het UWV gaat vervolgens gedurende 4 weken een toetsing doen over het gemiddelde aantal uren per week dat ik in die 4 weken aan mijn bedrijf besteed
- Indien die uren hoger zijn dan de uren die ik aanvankelijk opgaf bij aanmelding, word ik over die extra uren gekort op mijn WW

Dus stel dat ik in eerste instantie opgaf dat ik 4 uur per week aan eigen bedrijf besteedde, maar dat wordt in de eerste 4 weken na aanmelding bij UWV gemiddeld 8 uur per week dan word ik over 4 uur gekort op mijn WW over de gehele periode van mijn uitkering.

- Ik kan binnen een half jaar besluiten om te stoppen met mijn eigen bedrijf en de ingekorte bedragen over de WW terugvragen. Ik dien mijn bedrijf dan wel binnen een half jaar na aanvraag WW uit te schrijven bij de KVK.
Met citaat reageren