Los bericht bekijken
  #2  
Oud 16 juli 2009, 00:49
lyonesse's schermafbeelding
lyonesse lyonesse is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 mei 2008
Berichten: 718
Standaard Re: Bedrijfsactiviteit STOPPEN!

Dag Dennis,

Tijd niet gezien/gelezen!

Had jij voor de webwinkel een apart BTW-nummer? Zo ja, heb je de webwinkel in een andere ondernemingsvorm gedreven? Want dat is wel van belang in dit verband.

Heb je de webwinkel gewoon onder je eenmanszaak met een andere handelsnaam gedreven, dan is er (fiscaal) geen sprake van 'staken' als je dusdanig doorgaat met je andere activiteiten dat er geen daling in je resultaat ontstaat.

Bij werkelijk staken moet je namelijk met de fiscus afrekenen over de diverse reserves die je mogelijk in je onderneming hebt opgebouwd. Een eventuele afname van een eventuele FOR zie ik nou ook niet in je verhaal doorschemeren; 't lijkt me eerder dat je winst omhoog zal gaan.

Eventuele voorraad kun je verkopen - de opbrengst boek je als zodanig, net als de BTW (dus 'verkopen' en 'BTW over verkopen' of welke termen je daarvoor ook hebt gekozen).
Als er verschil zit in de waarde van je voorraad en de uiteindelijk opbrengst, boek je dat af als verlies.

Als ik er naast zit, word ik gráág gecorrigeerd!

Groeten, Renée

P.S.: sorry, maar ik heb al een webwinkel (voor natuurlijke diervoeding: www.versvoeding.nl) en één is meer dan genoeg.
Met citaat reageren