Los bericht bekijken
  #3  
Oud 29 maart 2009, 00:36
nancy_kelpie's schermafbeelding
nancy_kelpie nancy_kelpie is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 3 januari 2009
Berichten: 190
Stuur een bericht via MSN naar nancy_kelpie
Standaard Re: Fout in mijn gemaakte opdracht...

Diegene is erg goed met code hoor, maar dat is net een ander soort code. Hij heeft er al wel naar gekeken, maar hij werkt dus nooit met de code die ik heb gebruikt voor dit project en het is vrij lastig om fouten in andermans code op te zoeken. Dus in de toekomst ga ik ook niet meer met die code werken (is ook verouderde). En is ook nog eens een hele vage fout aangezien die maar soms opduikt

Jouw oplossing... hm, dat zou ook kunnen, maar stel ik de klant daar echt tevreden mee? Er is dus een kans dat het niet opgelost wordt... dan heeft de klant wel geld moeten betalen (ook al is het maar de helft) voor een slecht product. Als ik een computer koop en die crasht soms ben ik ook niet tevreden met maar de helft van m'n geld terug

En dan moet ik ook de BTW afdragen over die ene helft... terwijl de klant misschien het hele bedrag terug gaat eisen als ik het over een paar weken nog niet voor elkaar heb. (of de klant geld terug gaat eisen zou ik kunnen vragen aan de klant, maar dan heb je helemaal de kans dat de klant "ja" zegt natuurlijk ). En ik heb geen idee of je BTW weer terug kan vragen aan de belastingdienst, lijkt me in elk geval wel een gedoe.

Dus ik denk dat ik toch andere freelancers moet gaan betalen. Dan verdien ik niet veel met de opdracht, maar dat doe ik ook niet als de klant geld terug komt vragen. En met de helft van het bedrag zou ik denk ook wel een freelancer kunnen betalen. Maar dan is de vraag hoe brutaal het is om te zeggen "Wie de oplossing vindt krijgt xx euro"... ik ga er namelijk van uit (door vrienden en forums) dat niet meteen de eerste de fout zal vinden en dat er dus een paar zullen zijn die wel kijken en de fout niet vinden en dus gratis "gewerkt" hebben.
Met citaat reageren