Los bericht bekijken
  #14  
Oud 29 maart 2007, 11:10
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Indicatie tarief artikelen nieuwsbrief

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
In eerste instantie kijk ik vooral naar zaken die het voor mijn klanten prettiger maken. Dus geen urendeclaraties, reisdecalaraties of telefoonkosten, maar een vaste prijs zonder het risico dat deze, binnen het gevraagde, meer zou kunnen worden.
Dat lijkt mij ook een goed vertrekpunt. Ik merk bijvoorbeeld dat klanten (of samenwerkingspartners zoals bij een interview) het erg prettig vinden om goed te weten waar ze aan toe zijn. Niet alleen qua prijs, maar ook qua werkwijze. In mijn geval bijvoorbeeld het kunnen accorderen van een tekst voordat deze gepubliceerd wordt of het kunnen meedenken over de uiteindelijke tekst.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Binnen die vaste prijs omschrijf ik heel duidelijk wat het doel is en wat mijn klant daarvoor krijgt, zonder echter aan te geven hoeveel tijd werk, vergaderen of dergelijk geneuzel ik daarvoor zou rekenen.
Soms vragen klanten bij een offerte naderhand om een urenopgave, terwijl de opdracht nog niet gegeven is. Ik geef dan aan dat het een fixed price is en dat het aantal uren dat besteed moet worden, onder andere bepaald wordt door het moment waarop de klant tevreden is. M.a.w. het risico ligt bij bij, niet bij de klant. Dat heeft ook een risico: als je een (potentiele) klanten weinig inzage geeft (behalve in prijs en beoogd eindresultaat), is het voor hem/haar ook lastig vergelijken. Je kunt een mogelijke klus dan verliezen op prijs. Ik heb nog geen prospect gehad die na een offerte over de prijs wilde onderhandelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NowHow Bekijk bericht
Maak het je klant makkelijk, dan is het voor jezelf ook tien keer makkelijker!
Yep!
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren