Discussie: Uurtje - factuurtje
Los bericht bekijken
  #10  
Oud 13 november 2007, 18:47
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Uurtje - factuurtje

Mmmh, die andersom economie werkt alleen bij gelijkgestemden; de mate waarin je dat kunt toepassen hangt dus af van de markt waarin je opereert.
Niet iedereen ziet inderdaad de waarde van de door jou geleverde dienst, en ik denk dat je na enkele tegenvallers steeds duidelijker gaat specificeren wat je allemaal gedaan hebt. Ik vind deze vrije ruilhandel iets utopistisch hebben, want uiteindelijk streef je er naar dat je ook aan je eigen verplichtingen kunt voldoen. Het kunnen werken a la Martijn kan alleen maar zolang je je dat kunt veroorloven.

Afgezien daarvan, wat is er mis met een prijs/kwaliteitsafspraak en een factuur?

Omgekeerd denk ik wel dat er ruimte is in onze economie voor positieve beloningen. Ik vind het leuk om verrast te worden door de freelancers die ik inhuur: eigen initiatief, extra toegevoegde waarde, iets bijzonders afgeleverd.
En ook als ik gewoon blij ben met het eindresultaat, dan verhoog ik eenzijdig het honorarium.
Verlaging van dat honorarium is echter altijd een probleem , ook als de kwaliteit daar aanleiding toe geeft. Heeft iemand daar ervaring mee?
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren