Los bericht bekijken
  #4  
Oud 23 september 2010, 20:07
Roel Jongman Roel Jongman is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 3 april 2009
Berichten: 979
Stuur een bericht via Skype™ naar Roel Jongman
Standaard

Precies, eens met Rene zowel kwa verjaring als qua oplossing, het geld is niet voor jou bestemd dus terugstorten.

En ja als je het houd moet je er belasting over betalen, dan zijn het inkomsten.

Als je de moeite neemt op een forum te vragen wat je ermee aan moet dan kun je toch ook de moeite nemen om het terug te storten of desnoods de bank te informeren over de fout zodat zij dit gaan uitzoeken voor je..

en leef je eens in in de ander, als jij zo'n fout maakt.. wil je toch ook je geld terug, een betaler ziet wel jou naam maar niet jou adres en de bank zegt vaak dat ze niet veel kunnen doen.

iedereen moet hard werken voor zijn geld en misschien is het formeel geen diefstal, maar moreel gezien vind ik het niet erg netjes en het kan je wel degelijk in de problemen brengen..

Ik heb zelf vanuit een bedrijf dit probleem ook bij de hand gehad (werk als interim boekhouder) daar was 15.000 euro overgemaakt naar een verkeerde rekening terwijl hij wist dat het niet zijn geld was, ik heb er direct een advocaat op gezet nadat de bank niets voor ons kon doen. Persoon in kwestie had een auto gekocht voor zijn vriendin (op haar naam) daardoor konden we geen beslag leggen op de auto. Deze persoon heeft 5 jaar lang moeten terugbetalen inclusief rente en kosten van de advocaat bijna 20.000 euro.

Al wat hij had moeten doen was het rekeningnummer (want dat staat altijd vlak bij de naam) op een overschrijving zetten en het bedrag terugstorten.. dan had het hem niets gekost.. en een leuk verhaal voor de familiefeestjes..

Dus ja wat is meer moeite, een terugboeking doen en er vanaf zijn of hopen dat ze niet komen halen, bij 280 euro is de kans klein maar bij meer dan 3000 euro totaal zou ik er een advocaat op zetten.
Met citaat reageren