Los bericht bekijken
  #5  
Oud 7 januari 2009, 14:46
Adine Versluis's schermafbeelding
Adine Versluis Adine Versluis is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 8 maart 2007
Berichten: 1.087
Weblogartikelen: 2
Standaard Re: Diverse 'opdrachtgevers' bieden dezelfde opdracht aan....

Ik heb wel eens begrepen dat er tussenbureaus zijn die mensen voor een opdracht zoeken die zij nog niet eens binnen hebben gehaald. Door allerlei mogelijke kandidaten te vinden en voor te stellen, proberen ze dan die opdracht binnen te halen en er leuk op te verdienen. CV's schuiven dus.

Als het op zo'n manier gaat als jij hier beschrijft, dan weten de tussenbureau's vaak dat ze niet de enigen zijn. Wat dat betreft hoef je dus niet per se wat te zeggen.

Ik zou dan ook gewoon - mits je die opdracht wilt hebben natuurlijk - op iedere mogelijke manier reageren. Als het balletje gaat rollen en je voor meerdere bedrijven op gesprek moet, dan zou ik het wel even aangeven, puur omdat het in ieder geval voor de eindklant zonde van de tijd is als ze, van drie verschillende bureaus, steeds dezelfde persoon op bezoek krijgen. Verder zou ik me er geloof ik niet druk over maken, dat doen zij ook niet. En afspraken over tarief en andere opdrachtgevers; dat is tussen jou en het andere bureau. Dat kun je best op een nette manier kenbaar maken.
__________________
Money Mind Academy - LekkerLevenMetMinder
Slimmer met je geld

Met citaat reageren