Los bericht bekijken
  #4  
Oud 8 mei 2006, 22:19
JP (één)'s schermafbeelding
JP (één) JP (één) is offline
Lid
 
Geregistreerd: 7 maart 2006
Berichten: 44
Standaard Re: percentage declarabele uren

Citaat:
De facturen van die lui zijn niet erg informatief. Meestal staat er het aantal gewerkte dagen in de maand op, met een algemene aanduiding als 'interim-management', 'projectmanagement', 'adviezen' etc. Ze komen inderdaad moeiteloos aan 140 tot 160 uur per maand.
@ René: En bedankt maar weer , want tja, dit gaat ook over mij.

Ik word wel vaker voor een paar maanden full-time ingehuurd voor interim-management of projecten. En dan kom ik inderdaad op 140 uur per maand bij die ene opdrachtgever.
Op de factuur staat dan ook zo'n vage kreet. Maar wat moet ik anders? De opdrachtgever zit niet op andere facturen te wachten. Die informatie wil men ook niet na afloop op een factuur, maar op dagbasis van mij horen. Ik denk dat "die lui" normaal gesproken juist veel informatiever zijn, omdat ze veel intensiever met een opdrachtgever samenwerken.
En te duur? Mijn opdrachtgevers zijn dat niet met je eens. Tegenover het hogere inhuurbedrag staat een aantal voordelen, waardoor het voor hen de moeite waard is om "die lui", en mij dus ook, in te huren.
Zo, nu heb ik wel genoeg op je wat gekleurde bericht gereageerd .

Overigens lukt het mij wel om mijn zelfstandigengevoel te behouden. Onder andere door (te proberen) er ook altijd ander advieswerk naast te doen, waardoor ik in meerdere omgevingen kom. En ook door ook tijd in het eigen bedrijf te steken (organisatie, boekhouding, acquisitie).
Met citaat reageren