Los bericht bekijken
  #21  
Oud 10 januari 2008, 10:23
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Referenties naar werk (oud)werkgever

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babaga Bekijk bericht
Het concurrentiebeding geldt voor je bedrijf, niet voor je portfolio lijkt me.
Wat is dan het verschil tussen je bedrijf (activiteiten) en je portfolio (weergave van die activiteiten (meestal afgerond))?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babaga Bekijk bericht
Zolang mijn naam als (mede-)auteur op de kaft staat, ben ik volgens mij geheel vrij om die publicatie op te nemen op mijn website.
De vermelding natuurlijk wel. Maar de inhoud van de publicatie, dus de tekst en het beeld, dat hangt af van de gemaakte afspraken omtrent het auteursrecht. Als je daar in dienstverband (of zelfs in freelance verband) contractueel afstand van doet is het helaas pindakaas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babaga Bekijk bericht
Ik noem het ook niet voor niets 'publicatie', dit betekent dat het is gepubliceerd en sowieso openbaar beschikbaar.
Veel mensen denken dat als het openbaar beschikbaar is, het dus ook gratis beschikbaar is voor (her)gebruik (en dan heb ik het niet over citeren, maar integraal overnemen voor andere doeleinden).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babaga Bekijk bericht
Op www.tamtamtekst.nl kun je zien hoe ik mijn publicaties en werkervaring heb weergegeven. Waarschijnlijk rijzen je de haren te berge als je dat ziet
Nee, zoals jij het hebt gedaan, ben je zelfs nog heel bescheiden. Je portfolio van papieren werk is in de vorm van een keurige literatuurlijst. Je deelt de rechten natuurlijk hier en daar met co-auteurs, maar ik zou in jouw situatie zelfs regelen dat de covers bij de titels komen te staan

Op www.customercontact.nl heb ik mijn boek gepromoot, met directe links naar Bol.com etc. (niet dat het echt helpt in de sales ). Maar ik mag niet de tekst overnemen, laat staan de foto's uit het boek (waar weer rechten op berusten die bij fotografen liggen). Dat is zo afgesproken, want het stelt de uitgever in staat andere leuke dingen met het materiaal te doen.

Overigens wordt er heel veel over het auteursrecht afgediscussieerd, want internet zorgt er voor dat die wet (ik geloof daterend van 1912 ) niet echt meer voldoet. Maar leuk is het wel.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren