Los bericht bekijken
  #4  
Oud 2 juli 2013, 14:17
PensioenAdviseur's schermafbeelding
PensioenAdviseur PensioenAdviseur is offline
Juniorlid
 
Geregistreerd: 2 juli 2013
Berichten: 3
Standaard pensioenadviseur

Beste René,

Een wat late reactie, maar toch moet dit van mijn hart:

Het is uitermate jammer dat een niet-pensioendeskundig persoon (jij) gaat adviseren over het pensioen van een ander wiens persoonlijke situatie je (naar ik aanneem) niet kent. Daarbij scheer je gelijk alle pensioenadviseurs over één kam als zijnde onbetrouwbaar. Ook hier wordt een accountant neergezet als pensioendeskundig en onafhankelijk. Accountants kijken naar feiten (jaarcijfers van afgelopen jaren) maar pensioenadviseurs kijken naar een onzekere toekomst (pensioen). Dat is toch wel een groot verschil.
In de nieuwe pensioenadvieswereld zijn pensioenadviseurs zeer goed opgeleid (wel pensioendeskundig), onafhankelijk (niet meer provisie-gedreven want dat is verboden) en onder streng toezicht van de AFM (dankzij de "cowboys" in de branche).
Mijn advies: zoek een pensioenadviseur bij jou in de buurt die uitsluitend op uurtarief werkt. Zij die zeggen "gratis" advies te geven zou ik mijden. Maak duidelijke afspraken over de kosten maar ook de diensten die de adviseur levert (schriftelijk vastleggen). Dankzij de strenge wetgeving zijn de rotte appels zelf uit de boom gevallen en zijn de echte goede adviseurs wel boven komen drijven.
Met citaat reageren