Los bericht bekijken
  #5  
Oud 29 april 2010, 12:01
Joasbuijs's schermafbeelding
Joasbuijs Joasbuijs is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 29 april 2010
Berichten: 116
Standaard Re: Pensioen/ banksparen bij Brand New Day?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rwijngaa Bekijk bericht
Hoi,

Ik heb zelf nog maar weinig ervaring met Brand New Day (ik zit nog in het offerte stadium zeg maar), maar de argumentatie op hun website snijdt hout. Ik heb ook een en ander nagevraagd. Hieronder hun antwoord :
Ik kan nog niet zeggen of dit product aan te bevelen is ik kan wel wijzen op een paar kantekeningen

. Het is een beleggingsproduct dus net al alle andere beleggings producten kan je inleg verdampen als de beurs achteruitgaat of als landen hun obligatie's niet terug kunnen betalen (zie Griekenland)
Citaat:
2) Wij gaan van een inkomen uit en niet van een (gegarandeerd) eindkapitaal. Daarin zijn we uniek. Een gegarandeerd eindkapitaal is een schijninkomen. Met de pot met geld die je opbouwt, moet je een periodiek inkomen aankopen. De hoogte daarvan is afhankelijk van 2 variabelen: de omvang van die pot met geld én de stand van de rente op dat moment. Hoe hoger de rente, deste hoger het inkomen. En vice versa. Voorbeeld: als de rente straks 1% lager is dan nu, is jouw maandelijkse inkomen 10% lager. Aan Japanse toestanden (al 15 jaar lang een rente die nihil is) moet je dus niet denken straks. Wij zijn de enige aanbieder in Nederland die dat renterisico afdekken. En wij kunnen dus aangeven wat jouw verwachte inkomen is. En niet wat jouw verwachte kapitaal is. Zekerheid dus. Je kunt natuurlijk de gok wagen. Maar dan gok je met je pensioen. Die keuze is aan iedereen zelf. Maar dan moet je niet bij ons zijn.
Hoe dekken ze dat af? dat kan alleen door derivaten en die kosten geld
.
Citaat:
3) Wij dekken sowieso alle risico’s af, niet alleen dat renterisico. Ook de inflatie. Ook het valutarisico als je voor aandelen kiest (want we beleggen wereldwijd). En we bouwen vanaf 10 jaar voor je pensioen automatisch het percentage aandelen af in ruil voor obligaties. Zodat je niet wordt verrast door een beurscrash in het jaar waarin je met pensioen wilt. Dat zou zuur zijn.
is inmiddels een wettelijk vereiste bij pensioen doen alle aanbieders het inpliceerd gelijk dat er wel degelijk risico gelopen wordt
.
Citaat:
5) Flexibiliteit. Online inzicht in al je vermogen. En de kosten. Realtime, dus actueel tot op de dag van vandaag. Dat kun je nergens. Alles online (of telefonsich overigens) kunnen aanpassen. Je geld weg kunnen halen zonder kosten als het je niet bevalt. Geen oprotboete dus. Dat is ook uniek. Bij sommige aanbieders mag je nieteens je geld weghalen J Maandelijks gratis kunnen switchen tussen aandelen en obligaties. Gratis. Pensioenleeftijd kunnen aanpassen. Gratis. Gewoon één pensioenrekening en niet een hele berg losse polissen. Etc. Voor deze flexibiliteit wordt door de AFM en het journaille al jaren gepleit. We zijn de eerste die het bieden.
Je gaat de inleg aftrekken van de belasting de belastingdienst stelt regels, dit geld moet tot aan de pensioendatum onder een lijfrente/bankspaar regime blijven anders krijgs je een belastingaanslag met revisie rente
.
Citaat:
6) En tenslotte: veiligheid. Die is bij ons net zo groot als bij een bank of verzekeraar. Al je aandelen en obigaties zitten in een apart bewaarfonds. Als wij failliet gaan, nu of over 30 jaar, krijg je als klant gewoon al je geld terug. Geen faillissementsrisico dus.
Als zij producten aan mogen bieden die als bankspaar of lijrente geclassificeerd mogen worden. hebben zij een bank of verzekerings vergunning en zijn zij bovenstaande verplicht net als elke andere bank of verzekeraar

. Op de website worden appels met peren vergeleken
. Ik heb nog geen financiele bijsluiter gezien
. wat zijn hun beleggings resultaten enzv

Ik zeg niet dat het product van hun slechter is dan die van een bank of verzekeraar is beweer wel dat hij niet zo goed is als zij doen voorkomen.
__________________
Kijk op www.zetjezaakopzeker.nl

Joas Financiële Dienstverlening - Zet je zaak op zeker
Met citaat reageren