Los bericht bekijken
  #3  
Oud 9 januari 2007, 08:38
erix's schermafbeelding
erix erix is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Berichten: 1.032
Weblogartikelen: 2
Stuur een bericht via Skype™ naar erix
Standaard Re: Twijfel?

Inderdaad, te veel regels? Ik heb nog nooit zo veel vrijheid gevoeld! Ik heb natuurlijk geen personeel in (vaste) dienst, maar huur wel freelancers in en zet anderen aan het werk en word ook zelf aan het werk gezet door derden. Ondanks periodieke stress (die overigens ook aanzet tot lekker doorjagen) ben ik elke dag blij dat ik eigen baasje ben.

Tot een jaar geleden had ik elke jaarwisseling een lichte paniekaanval omdat ik het voorgaande jaar had afgesloten en mij afvroeg hoe ik in godsnaam het komende jaar een vergelijkbare (liefst betere) omzet ging realiseren. Dit jaar voor het eerst geen seconde wakker gelegen en zorgeloos van 2006 naar 2007 gemigreerd .

Ik denk dat de zielerust van een Lancelotter sterk wordt beinvloed door de mate waarin deze hoofdkostwinner is. Mijn vrouw verdient aanzienlijk meer dan ik en heeft bovendien een 'gewone' baan; dat geeft wel vertrouwen.
Zonder medekostwinnaar (dus volstrekt solo freelancen) wordt de financiele druk van het Lancelotten wellicht een stuk zwaarder.
Dat is ook te lezen in de discussie over "praten met de bank"
(http://www.lancelots.nl/forum/showth...=3163#post3163)

Ik kan me wel voorstellen dat Lancelotters na een paar jaar tegen de vraag aanlopen 'hoe nu verder?' Persoonlijke/beroepsmatige ontwikkeling blijft belangrijk, maar een goede werkgever doet vaak meer aan ontwikkeling/opleiding/training dan de freelancer. Deze moet ook voor ontwikkelingsgesprekken (welke kant wil ik na x jaar nu eigenlijk op?) bij zichzelf of het directe netwerk aankloppen.
__________________
erix

www.erikbouwer.nl
Met citaat reageren