Los bericht bekijken
  #1  
Oud 7 december 2008, 20:23
Rimbo Rimbo is offline
Verbannen
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 3
Standaard Wat als zakelijke kosten bij werken thuis?

Dag,

Ik ben zelfstandig ondernemer en werk thuis (koophuis zonder eigen ingang voor kantoorruimte). Ik wil natuurlijk zoveel mogelijk profiteren van zakelijke aftrekkosten. Maar waar leg je de grens? Hopelijk kunnen jullie wat duidelijkheid geven voordat ik mijn accountant in moet schakelen...

Hieronder een paar voorbeelden:

- Ik heb een koophuis. Kan ik hier voordeel uit behalen?
- Stel ik koop een koffezetapparaat. Die staat dan gewoon in de keuken en wordt uiteraard ook privé gebruikt. Kan ik hem dan volledig zakelijk aftrekken (en de koffie zelf)? Of zijn er regels om dit te splitsen?
- Stel ik wil een nieuwe tv kopen. Onder het mom van 'ik gebruik hem voor bedrijfspresentaties' zou ik hem zakelijk kunnen aftrekken. Maar uiteraard kijk is er ook privé naar.
- Stel ik koop een spelcomputer. Onder het mom van 'ik wil wat ontspannen tijdens mijn werk' zou ik hem zakelijk kunnen aftrekken. Maar uiteraard speel ik daar dan ook privé mee.

Zo zijn er natuurlijk nog legio voorbeelden te bedenken. Ik gebruik mijn telefoon- en internetabonnement als op de zaak en pas dan in het 4e kwartaal de privécorrectie toe (met de € 43,- BTW).

Iemand tips of suggesties, want ik Google me suf maar kan geen uitsluitsel vinden.
Met citaat reageren