Los bericht bekijken
  #6  
Oud 15 maart 2011, 11:46
René's schermafbeelding
René René is offline
Moderator
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Berichten: 3.339
Weblogartikelen: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hoffit Bekijk bericht
Een beroepsaansprakelijkheid verzekering lijkt me sowieso aan te bevelen, maar of dat ook dit soort schade dekt?
Hij dekt niet zozeer schade, hij dekt aansprakelijkheid. Met een paar mitsen en maren (eigen schuld, opzet e.d.) geldt: als je aansprakelijk bent voor een beroepsfout dan is dat gedekt, als je het niet bent dan heb je geen probleem

Citaat:
Een hacker die vastbesloten is zal altijd een weg vinden.
Hackers maken vrijwel altijd gebruik van fouten. Ontwerpfouten, programmeerfouten, procedurele fouten etc. Waar gehackt wordt is een fout gemaakt, waar een fout gemaakt is kan aansprakelijkheid in het geding zijn.

Maar niet per se van de installateur/consultant natuurlijk, het zal meestal een fout zijn in een hardware/software-product van een leverancier. Het lijkt me dat je daar normaliter niet aansprakelijk voor bent, tenzij het gaat om een fout waarvan je had moeten weten en waartegen je maatregelen had moeten nemen (bijvoorbeeld als er een 'security advisory' is gepubliceerd, en je hebt nagelaten daar iets mee te doen).

Citaat:
Ik vraag me dan ook af of een verzekeraar dit soort schade wil dekken?
Het vinden van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering kan voor een ict'er inderdaad knap lastig zijn.
__________________
René
Met citaat reageren