Discussie: brieven schrijven
Los bericht bekijken
  #21  
Oud 15 augustus 2007, 15:19
Het Administratiekantoor's schermafbeelding
Het Administratiekantoor Het Administratiekantoor is offline
Veteraan
 
Geregistreerd: 10 augustus 2007
Berichten: 141
Standaard Re: brieven schrijven

Algemene reactie.

Ik heb als administratiekantoor in principe een doorlopend klantenbestand. Werkzaamheden komen maandelijks (of per kwartaal) steeds weer terug; als ik geen gekke dingen uithaal lopen er niet zomaar klanten weg (behoudens uitzonderingen) en er komen langzaamaan alleen maar klanten bij.
Mijn situatie is dus al anders dan van de free-lancers die steeds weer individuele opdrachten moeten scoren.

Ik wil dus even reageren vanaf de andere kant van de tafel. De kant die jullie brieven (de koude marketing) ontvangt.

Mijn ervaring (bij mijzelf, maar ook bij mijn klanten) is het volgende :
Als het bedrijf op een moment geen behoefte heeft aan een nieuwe xxxx (free-lancer), of hier geen behoefte aan denkt te hebben (...), zal een dergelijke brief in heel veel gevallen direkt in het ronde archief verdwijnen, zonder dat er ook maar verder wordt gelezen ; hoe leuk een brief ook is.

Belangrijk is dus (maar dat is een open deur) ONMIDDELLIJK de aandacht te pakken. Ik denk zelf dat een begin als "...mag ik mij eerst even voorstellen..." al verkreukelende propneigingen oplevert

Hoe je dan wel begint, kan ik ook niet aangeven, anders zou ik wel tekstschrijven geworden zijn...

Het probleem zit 'm (denk ik) in het gevoel van de lezer ; die denkt niemand nodig te hebben.
Feitelijk focus je dan alleen maar op de rest.
__________________
--


Peter Brummelkamp
www.het-administratiekantoor.nl
Den Haag
http://delicious.com/PeterBrummelkamp
Met citaat reageren